2012. június 7., csütörtök

Az első: Somogy-túra

Úristen, már június van! És még csak ez az idei első túrám?! Ilyen hangulatban fogtam neki az I. Somogy túra előkészületeinek. Hol a sátor, hol a matrac, hol az esőruha? Tavalyi Zala-túra óta nem használtam ezeket. Bár már egy hónappal előtte tudtunk minden részletet, mivel Zozy profi túraleírást készített, én csak péntek délután kezdtem el összepakolni. Samuval egyeztettem, felhívtam a kempinget, hogy van-e esetleg szabad szoba, úgyhogy a sátrat otthon is hagytam. (Bevallom, besz@rtam az ígért hidegfronttól és rossz időtől…)

Gyors pakolás után indultam Veszprémbe, ahol a péntek éjszakát Orsinál töltöttem, szombat hajnalban újra felmálháztam az MZ-t, és indultam a Zsakiékkal megbeszélt találkozóhelyre Tihanyba. Aggasztó emlékek jutottak eszembe a révnél, hiszen alig egy hónappal korábban itt tört el az 1-es fokozatom fogaskereke… Most pár perc késéssel érkeztem, de még én voltam az első. Zsakival összetelefonáltuk magunkat, és vártunk, idegesen nézegetve az órát. A komp indulása előtt kb 1 perccel aztán HLaciék is befutottak. Kedvezményes kompozás után a következő találkozási pont Siófokon az Oázis-parkoló volt, itt megtankoltunk és bevásároltunk, közben Gexxx, és Dénesék is befutottak. 

Kezd összejönni a csapat
 
Én biztos ami biztos alapon már a kompon felvettem az esőruha nadrágját, ami az út közben helyenként csepegő eső miatt jó döntésnek bizonyult. Igalon újabb tankolás után a megbeszéltek szerint érkeztünk Toponárra Már a csapat jelentős része együtt volt, üdvözlések és ismerkedések után Samuval elfoglaltuk a szobánkat, ami a felszereltségéhez képest meglepően barátságos áron volt. Lepakolás után hamarosan indult a túra, a több mint 30 motor szép kis füstfelhőbe borította a panzió udvarát.

Ezt bizony látni kell!

 Első állomásunk a Kassai-völgy volt, az oda vezető úton már kaptunk egy kis off-roados ízelítőt is. Itt Kassai Lajos lovasíjász egy nyílt napját tekinthettük meg. Az elején kissé vontatottan kezdődő bemutató a végére meglepően izgalmassá vált, különösen mikor a mester mutatta be tudományát. Hát… kapisgál valamit a dologról. Aki látta tudja miről beszélek, aki kihagyta, annak javaslom, hogy látogasson el oda. Megéri!
A kb 2 órás program után elindultunk Szigetvárra, közben megálltunk egyet fagyizni Kadarkúton. 

Nosza, akkor nyaljunk egyet!

Barátságos dél-somogyi áron kaptunk nagyon finom főzött fagyit, itt sem volt ok panaszra. Fagyizás után továbbmentünk Szigetvárra, itt először a várat néztük meg. Kissé vonakodva mentem be a várba, lévén 3 éve Gabsic kicsi túráján voltam már itt, de gondoltam ha már Szigetvárinak hívnak, akkor csak nem maradok kint :) Azt hiszem megérte. 

Na ezt hívom én idegenvezetésnek :)
  
Nagyon profi idegenvezetést kaptunk a vármúzeumban, sok érdekes gondolatot vetett fel a minket kalauzoló régész úriember.  Sajnálatos azonban, hogy bár a vár felújítása zajlik, de semmi előrehaladást nem vettem észre a 3 évvel ezelőtti állapotokhoz képest. 

Már a törökök is tudták: a méret a lényeg ;)

A vártól a Szulejmán-emlékműhöz indultunk tovább, ahol a hallottak alapján megállapítottuk, hogy Zrínyi nagyobb Szulejmánnál, de műanyagból van.  

Jóllakni haccázér' ? Igen, Somogyban ilyen is van...

 Innen már aztán az ebéd (vagy inkább uzsonna?) helyszínére vitt az utunk, ez a Keke moto farm helyett egy horgásztanyán lett megejtve, de nevetséges 600Ft-ért hatalmas adag, finom csülökpörköltet kaptunk. 

Szááááguldás :)

Ezután Kaposváron bevásároltunk az esti kulturális programhoz, aztán 2 csoportra szakadva, de rendben megérkeztük a szállásra. Páran leültek az asztalhoz, én pedig egy sör társaságában a MrDok fejidomját csodálók táborához csatlakoztam. Ha már elkaptuk Dokot, akkor kapjuk el rendesen címszóval végig kellett próbálnia a 251-eseinket. A konzultáció alapján finomítottam a karburátor-beállításaimon, aztán csatlakoztunk a nagy asztalnál zajló eseményekhez.  

Az utolsó falatok - gyorsan elfogyott a torta

Igen, itt fennforgások voltak, komoly meglepetés készült, kiderült, hogy most van Sunbim és Zsu házassági évfordulója. A meglepetés egy hatalmas feketeerdő torta volt, amit közösen elfogyasztottunk, közben az esemény fényét egy tűzijáték is emelte, bár ez utóbbit nem láttuk, csak hallottuk. Közben befutott egy német BMW-s csapat, útban útban voltak Romániába, egy 10 napos túrán. Eldiskuráltunk velük az MZ-kről, és a motorozás eltérő kihívásairól. Csekély 600km-t nyomtak le aznap, de nem voltak fáradtak! A németek fürödni mentek, nekünk ezután az ilyenkor szokásos Klubos iszogatás következett, majd éjfél körül aludni mentünk. 

Ébredezünk - illetve csak próbálunk, 9 órakor

Reggel "hajnali" 9-kor felkeltünk, ekkor már majdnem mindenki készen volt, gyorsan mi is összepakoltunk, megreggeliztünk, közben egyes 250-es kollégák kielemezték, hogy mennyivel jobb motor a 251 a 250-esnél. ;) 

Valahogy így néz ki egy kultúrált belváros. De miért nem volt nyitva semmi?

Na de aztán elindultunk Kaposvárra, ahol megnéztük a belvárost, és fagyiztunk egyet. Nagyon szépen fel van újítva a belváros, de sajnos amit hiányoltam: ajándék/emléktárgy vásárlásra itt sem volt lehetőség.  Innen Somogyvámosra indultunk tovább, ahol először a Pusztatornyot néztük meg. Ide jó kis off-road szakasz vezetett, sikerült felverni a port az MZ-kkel. Érdekes látvány a semmi (a puszta) közepén álló templomrom. Jó látni túrákon a múlt ilyen fennmaradt emlékeit. 

Krisna-völgy: mi is ez pontosan? Még mindig nem világos

Rövid nézelődés után mentünk tovább a Krisna-völgybe, ahol kisebb fennakadások után sikerült megértetni, hogy mi MOST akarunk bemenni, és nem 1 óra múlva mikor a következő ütemezett idegenvezetés lesz. Az egésszel kapcsolatos élményeim olyan ellentmondásosak. Szép-szép ez a puritán életmód amit folytatnak, de a bennem meglévő szekta-előítélet, és az az érzés, hogy ez az egész csak a pénzről szól… hát nem múlt el. Valahogy ellentmondásos nekem ez az egész, de az biztos, hogy valamit nagyon jól csinálnak. Az pedig a marketing.  

Kicsit sok itt az ellentét...


Sajnos több dolgot nem tudtunk megnézni (pl istálló), mert 14 órára vártak minket ebédre a Kiskupa Csárdában. Itt kicsit Zala-túra utánérzésünk volt: a fiatal pincérlányok bájos ügyetlenkedése néha megmosolyogtató, néha bosszantó volt. Bár hogy létezik-e olyan nem túl neves, olcsó, de ugyanakkor jó kaját csináló étterem, ahol gond nélkül le tudnak kezelni egy 50 fős csoportot, abban nem feltétlenül vagyok biztos. De hogy itt a kaja jó áron volt, finom volt, és NAAAGYON NAGY adag volt, az tény. Ezután már csak érzékeny búcsút vettünk egymástól, és elindultunk haza. Élményekben gazdag túra volt, jó volt egyet motorozni, és ismerősösökkel találkozni. 

Az utolsó pillanatok

Nekem 418 km volt a túra, összességében 4,5 literes fogyasztás jött ki. 
Köszönjük a túrát, úgy gondolom mindenki jól érezte magát!
Remélem Zozy jövőre is meg fogja szervezni, bár feladta magának a leckét, ha ezt űberelni akarja…

2012. február 8., szerda

Intés :)



Amiért a Harley-s nem int vissza:

1, Megszűnik a motorra adott garancia, ha nem amerikai termék használójának int vissza
2, A vastag bőrruha, meg a rengeteg szegecs súlyától nem bírja felemelni a kezét
3, Elvből nem köszön senkinek, aki már teljesen kifizette a motorját
4, Fél, hogy levibrál a kormány, ha elengedi
5, Tart attól, hogy a menetszél lefújja a legfrissebb tetoválásokat
6, Egy örökkévalóságig tart, amig az üdvözlés után újra el tudja kapni a remegő, ugráló, vibráló kormányt
7, Nem tudja megítélni, hogy a másik int, vagy csak a füléhez teszi a kezét
8, A másodlagos rezgések miatt a keze és a kormánymarkolat lakattal van összekötve
9, Most olvasta, hogy a Honda 60 százalék tulajdonrészt szerzett a Harley-ben
10, Az előző Harley-ja kényszerárverezése óta utál mindenkit, aki a kezét emeli
11, Fél, hogy vizes lesz a Rolex
12, Közben ellophatják a bal kormányfelet
13, Ellopták a bal kormányfelet és most a kilométerórába kapaszkodik
14, Az egész kormányt ellopták, és most épp egy rózsafüzért morzsol
15, Mindkét kezére szüksége van, mert éppen most számolja ki a következő havi törlesztőrészlet összegét
16, Épp a légszűrőfedelet polírozza

Amiért a Gold Wing -es nem int vissza:

1, Mert az áll a használati utasításban, hogy csak akkor szabad elengedni a kormányt, amikor a motor áll, a gyújtáskulcs el van fordítva, és ki van kapcsolva a rádió is
2, A műszerfalon nincs olyan gomb, hogy automatikus visszaintegetés
3, Épp alszik
4, Aggkori végelgyengülés folytán nem bírja felemelni a kezét
5, A szériatartozék mobiltelefonon épp konferencia-kapcsolásban beszél a bankjával, és a brókerral.
6, Anyukája megtiltotta, hogy idegeneknek is köszönjön
7, Épp a karácsonyfaizzók megszámolásával van elfoglalva.
8, Épp a CD-gyűjteményét rendezgeti
9, Az antenna elé emelt kéz zavarja a TV-t
10, Épp a kávéskészletet rakja a mosogatóba
11, A köszönés után a gombok kapcsolók és emeltyűk között nem találja újra a kormányt
12, Épp elemet cserél a szívritmus-szabályozójában
13, Épp a fedélzeti számítógépek teljes adatállományában keresi, hogy mi értelme van a szemből érkezo motoros felemelt kezének.
14, Mindig visszaint, csak a szélvédőtől, a keresőlámpától és a telefonfülkétől nem látszik a keze.

Amiért az MZ-s nem int vissza:

1, Fél, hogy nem tudja időben meghúzni a kupplungot, ha beszorul a motor
2, Éppen a blokkból érkező gyanús csörgésre figyel
3, Dombon felfelé a fordulatszámmérő zuhanó mutatóját bámulja meredten
4, A bal kezével a tankot tartja, nehogy leessen egy döccenőnél
5, Épp a visszapillantón át gyönyörködik a maga mögött hagyott kék füstfelhőben
6, A folyton világító, kontakthibás töltésjelzőt csapkodja
7, Fél, hogy ha elengedi a kormányt, szitálni kezd a villa (MZ Trophy esetén)
8, Épp az előtte haladó Simsonost próbálja bőszen leelőzni
9, Intés közben leesne a baloldali markolatgumi
10, Meg sem fordul a fejében, hogy egy MZ-nek intettek
11, Az előbb lehagyott, fuldokló kerékpároson röhög
12, Visszaint, csak nem látni a kezét a tányér nagyságú visszapillantó tükröktől
13, Éppen a karburátort állítgatja
14, Épp a bedöglött motor mellet guggol, háttal az országútnak

Amiért a speedmotoros nem int vissza:

1, Mire felemeli a kezét, már kilométerekre jár az őt üdvözlőtől
2, Csak egy felvillanó, elmosódott foltnak látja a másik motorost
3, Épp egykerekezni készül
4, A sisak plexijére kenődött bogaraktól nem lát rendesen
5, A szembe jövő motoros pont az új fejidom holtterében van
6, A folyamatos váltogatás miatt nem tudja elengedni a kupplugot
7, Senkinek nem int, akinek a végsebessége 220 km/h alatt van
8, Nem tud megmozdulni a ruhájába épített protektoroktól
9, Fél, hogy előreborul és megfejeli a tankot, ha elengedi a kormányt
10, Nem mer mocorogni, mert nyomja a tank a zacsiját
11, Épp az új karbondob hangján élvezkedik
12, Mindig int, csak nem látszik, mert ő is ugyanolyan színű, mint a motorja
13, Fél, hogy letépi a motorról a menetszél, ha kibújik az idom mögül
14, Nem lát az adrenalintól
15, Éppen a Nitro gombját nyomkodja

MZ naptár 2012


Nem tudom ki mennyire volt képben akkoriban, de 2004-ben a MZ (MuZ) gyár kiadott egy naptárat - az MZ Girls Calendart.
Ennek a képeit felhasználva összedobtam egy naptárat 2012-re, innen letölthetitek:
http://data.hu/get/4709501/mz_naptar.zip
Sajnos a képeket ennél jobb minőségben nem tudtam megszerezni, de nem túl nagy méretben nyomtatva még tűrhető minőség, ha nem túl közelről nézi az ember :)

2012. február 6., hétfő

Felkészülni, vigyázz, kész....

Ugyan még csak a felkészülésnél tartok, de azt hiszem kellő időben elkezdtem :)

Ma megjött az olajam amit rendeltem, ez az adag szerintem 2 évre is elég lesz:


Bezony, 6 liter fullszint kétütemű, és 2 liter részszintetikus a váltóba. Jó dolga lesz az MZ-nek... :)

2012. február 5., vasárnap

Etz matrica gyártás :)

Egy kis ízelítő, hogy a hosszú téli estéken az MZ-s hogy pótolja a beszerezhetetlen alkatrészek hiányát:





Erre még megy egy, az eredeti matrica alakú átlátszó "üvegfólia", és úgy lesz felragasztva a motorra.
(mielőtt valaki leoltana: nem fillérbaszás, csak sehol nem kaptam 251 deknimatricát, és dekorstúdióban sem tudtak volna ilyen betűtípussal kivágni (legalábbis ahol érdeklődni tudtam)