2010. augusztus 28., szombat

Niki meggyógyul

A Szlovákiai kényszeredett csapágycsere után itthon rendbe kellett hoznom normálisan a blokkot, főleg hogy a váltómmal is gondok voltak: felfelé kapcsolva volt hogy nem történt semmi, vagy esetleg kósza üreseket kapcsoltam a fokozatok között.
Tehát felújítás, ehhez pedig be kellett vásárolni:

Koyo csapágyakat és viton szimeringeket vettem: ha már megcsinálom, csináljam meg jól, nem? :)
Kisebb gondok voltak közben, pl az egyik csapágy megforgott a blokkban, de remélhetőleg megfelelően sikerült rögzíteni. Ettől eltekintve csak a dugattyú és a malomkerék problémás picit: a dugattyú csörög a múltkori megragadás óta, a malomkeréknek pedig fél foga ki van törve.
Jövőre talán lesz mindegyikből már másik, addig meg így is vidáman megy :)
A váltónak szerencsére nem volt nagy baja, csak a malomkerék alatt lévő görgő volt kiakadva a váltó forgódobján lévő beszúrásból.
Összességében jónak tűnik a blokk az összeszerelés óta, csak mióta nincs sok ciripelés, csörömpölés benne, azóta a dugattyú és a kuplung kerepelése sokkal hangosabbank tűnik, de elvileg ez csak a többi zaj megszűnése miatt van így.
Pár kép a blokkszerelésről itt van:
http://picasaweb.google.hu/gabsicc/MZBlokkgeneral#

Na aztán megpróbáltam amire már oly rég óta készültem: etanolt az emzébe!
Kapott a karburátor nagyobb fúvókát, a tű legdúsabb helyzetbe került, a gyújtáson is tekertem kicsit. Vettem etanolt, elkezdtem kísérletezgetni a különböző olajokkal és keverékekkel, melyik tűnik megbízhatóan oldódónak.
Ezután jött a teszt:
1/5 rész etanollal a korábban nagy terheléskor jellemző keményebb járás, ciripelés megszűnt, tökéletesen ment a gép.
Erre felbátorodtam, és feltankoltam. Teletankoltam a paripát, kb 2/3 rész etanol, 1/3 rész benzin volt a tankban. Az eredmény: katasztrófa. Kemény, kopogó járás, rángatás, egyenetlen járás részterhelésnél. Kis gáznál kopogás, mintha kalapáccsal ütném a hengerfejet. Hazaérve gyorsan le is engedtem a tankból mindent, csak kis mennyiségben fogom visszaadagolni bele (mégiscsak 17 liter anyag, nem dobok ki ennyit). Kb 10%-ban hozzákeverve a benzinhez előnyösen befolyásolja a viselkedést. A nagyobb arányú keveréket viszont örökre elfelejtem. Visszakerült a kisebb, 140-es fúvóka, és a tű is szegényebb helyzetbe.

Másik gond volt még a láncvédő kattogása: Tátratúrán többeket is megijesztettem a láncvédőm kattogásával, utána néztem miért van ez? A bakelit és a lánckerékcsapágy közti távtartó alátét sajnos nem gyári volt, és eléggé beledolgozta magát a bakelitbe, kikoptatva azt. Beleraktam még egy gyári alátétet a maszek mellé, így megszűnt a kattogás.

Ha már így nekikezdtem, nem hagytam abba: túrán zavaróan szitált néha a motor eleje, úgyhogy elvittem kicentíroztatni az első kereket, és előtte még féktárcsát is cseréltem, + lefestettem a tárcsát és az agyat is. 30g hiba volt a kerékben, ami eléggé sok egy motor kerekénél. A zavaró szitálás így többé-kevésbé megszűnt, már el lehet engedni 60 körül is a kormányt. A fék még súrlódik kicsit folyton, de várhatóan ha összekopik a tárcsával, akkor megoldódik ez is.

Tehát minden kafa lenne már, csak egy dolog nem: az hogy itt ülök a gép előtt és blogolok, mikor Törökszentmiklóson kellene már lennem Nyakasnál. Csak az eső szakad, késő este óta, szóval a hétvégi túra úgy tűnik bukik... :(

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése