2010. május 31., hétfő

Lássunk végre tisztán!


Szinte minden eddigi motoromnál variáltam valamit a világítás jobbá tétele érdekében: a TS125-be és a Jawa 250-be is halogénlámpa került, akkor az új üdvöske, a 251-es ETZ miért maradt volna ki?
Megvételkor sima Tungsram 60/55-ös H4 égő volt benne, ezt kapásból cseréltem Philips All weather 60/55 H4-re. Jobbnak jobb lett, de ha javítok valamin, akkor ugye kicsire nem adok: tegnap beszereltem az ebayről érkezett 100/90W XenonBright H4 izzót!


Ha már nekiálltam, akkor egyúttal a világításkapcsolót is lereléztem (a gyújtáselektronika mögött látható),


és elektronikus feszültségszabályzót is beraktam a régi egyoszlopos szabályozó helyett.


Emellett a hétvégébe még egy kis felnipolírozás és centírozás is belefért :)
Szépen sorjában:
Az ebayes cucc nem rendes EU szabvány volt, hanem baloldali közlekedés szerinti. hát fuck... De egy menedzsernek ez nem akadály! csavarhúzóval felhajtottam a peremezését az égőnek, elforgattam 15°-ban, majd újra leperemeztem. Gond megoldva.
A gyári műanyag foglalatot kicseréltem bakelitre, két db Wartburgból származó relét beépítettem az akkumulátor mellé, behúztam a vezetékeket és kész.
Ha már úgyis szét volt kapva a gép egyúttal kapott elektronikus feszszabot is, mivel műszerfalra való feszmérőm most nem volt itthon, így a jobb töltést adó Lada szabályzó helyett egy Skodából származó példányt szereltem be.
Eredmény: nincs már túltöltés, 2000től megfelelő, 13.2 v körüli töltésem van. A világítás is tesztelve lett, nagyon jól látni vele. Sokkal erősebb, fehérebb fénye van, kikapcsolva pedig jól mutat az izzó kék üvege a lámpában, az egész kék tőle...


Mivel időm is volt még, egy mosogatógép hőszigeteléséből, két nagy alátétből és egy csavarból készítettem homemade polírozókorongot egy konzervdoboz segítségével :D (menedzser vagyok, megoldom a gondokat...:P)
A múltkori kipufogóégetéskor kékre színeződött kipufogót egy árnyalattal világosabbra fényesítettem, meg a felniket is kipolíroztam. A kipufogón hagytam egy kis kékes árnyalatot, nekem így jobban tetszik :P
Tehát minden szép, minden jó, már csak a kuplungot kellene megcsinálni, és menni MOTOROZNI!!!!

2010. május 23., vasárnap

Farokhosszabbító - farok nélkül

Ismét motort vásárolunk. Na most szerencsére nem nekem, hanem Smile kollégának. Mivel a kolléga úr jobban bízik a kínai csodában, mint a német technikában, ezért MZ helyett egy Keeway Exceed 200-as lett az áldozat. A korábban nézett móri és paksi gépek után most Beleznára mentünk motort nézni. Ez állapotát és árát tekintve is megfelelt, úgyhogy elhoztuk. Smile mester jött a Skodával, én meg hoztam a gépet, mivel jogsija még nincs neki :D



Szubjektív véleményem a motorról? Állapota megfelelő, kb azt a színvonalat hozza amit vártam. A vas kicsit át van alakítva, supermoto gép lett az egykori kis endúróból, méghozzá DRZ-400 kerekekkel. Ez 140es, illetve 120-as gumikat jelent, ami egy ilyen kis gépen elég komolyan néz ki. A kipufogója szerintem meg van berhelve, mert eszméletlen hangos, szintét komolyabb benyomást kelt. Tehát a hosszabbító megvan, de hol a farok?! A kis 200-as négyütemű (egykor Honda XL200-ban ketyegő) blokkocska a 10KW-jával kb egy 125ös MZ-hez hasonló mozgékonyságot ad a gépnek. Persze amire kell, arra tökéletes, hiszen tanulómotor lesz majd kollégának.

Az SM átalakításnak köszönhetően kimondottan dögösen néz ki, és a megpiszkált kidörrentőnek hála még a hangja is jó. Pár jó seggű pipit talán el lehet vele varázsolni... :)

Az átalakítás árnyoldala, hogy a kisebb kerék miatt eléggé lent van az eleje, kisebb lett a villaszög, emiatt elég idegesen reagál a legkisebb kormánymozdulatra is. A böszmenagy gumik miatt kissé bizonytalanul fordul, de a gumicsere ezen majd segíteni fog. A motor egyenesfutása viszont jó maradt, a feszes futómű pontos visszajelzéseket ad. A fékek viszonylag gyengék, a hátsó ami talán használható, de egy piros lámpán át is mentem mert nem tudtam megállni...

Kisebb melók persze majd lesznek vele, lánckerék, fékcsövek, akksitartó, bowdenek cserére szorulnak, pár dolgot festeni is kell, műszakira új gumik kellenek majd, és a repedezett műanyagokkal is kezdeni kellene valamit... De legalább a kolléga is megtanul picit szerelni, jól jön majd egyszer az a kis tapasztalat valamikor :D

2010. május 15., szombat

Veteránbörze Siófok

Május 1., a már szokásos veteránbörzén voltam Siófokon. Odaúton hozzácsapódtam pár MZ-shez akik szintén oda tartottak, csak aztán rossz helyen fordultak le előlem. Én nem mentem utánuk, hanem mentem tovább a börze felé. Egész addig szép és jó volt minden, mígnem 50 méterre a börze helyszínétől véletlen fel nem mentem az autópályára. Na bumm, plusz 25km-t kellett mennem...
Miután ismét odakeveredtem a börze helyszínére már nem tévedtem el, csak egy motoros kollegát láttam belefúródva egy Audi hátuljába, negyed órával korábban még nem voltak ott... de sajnos ez egy ilyen játék... a srácnak láthatóan nem lett nagy baja, az idomok darabjait szedegette össze az útról...
A börze egyébként látványos volt, csak épp nem vettem semmit, rohadt drága volt minden. ETZ féktárcsa hatezerért, vagy feszszabályzó 4ezerért? Minden kb a normál ár 2-3 szorosáért... Vicces...
De azért pár érdekességet láttam, fényképeztem is:
 

 

 

 

Augusztus 20.-án ismét megyek!
Posted by Picasa

2010. április 29., csütörtök

Kényszer nagy úr...


Sajnos anyagi és raktározási gondok miatt meg kellett válnom szeretett kis 125-ös TS MZ-mtől. Három motort nem tudok fenntartani (válsaág van vagy mifene), és helyem sem volt ennyi gépnek.
Amint pedzegetni kezdtem, hogy LEHET el kellene adnom, szaktárs kapott a lehetőségen és lecsapott rá.
Azért utolsó útjára még elkísértem a kicsikét, és a 30.000-dik kilómétert is én raktam bele :)

Kollega, ajánlom, hogy vigyázz rá!!! :)

2010. március 24., szerda

Palmatex vagy a fene...

Ma szoptam rendesen...
Felújítottam a féknyerget, utána pdig neki akartam állni megszimeringezni az első villát.
Na itt jött a szopós része a dolognak... 4-5 órám ment rá mire ki tudtam csavarni a felső zárócsavarokat.
Az előző tulaj tömítőanyag helyett szerintem palmatex-el kente meg mikor összerakta vagy nem tudom... Valami ragasztó volt az tuti. Csillagkulcs nem szedte ki. Rádugtam egy csövet a kormányra és a csillagkulcsra akkor sem indult meg. Kormány lebont, levegőkulcs elő: 5 perc rotyogtatás után sem bírt vele a levegőkulcs sem. Ekkor anyázás... Utána lámpafej lebont, teherautópejszer + rá méteres cső be a villaszárak közé, krovafej+merevszár+méteres cső az anyára és húúúúztuk ketten... Semmi eredmény. Ekkor mit volt mit tenni elkezdtem melegíteni a csavart, mikor már füstölt rajta a ragacs akkor újra nekifeküdtünk a méteres csövekkel és megindult. Na ekkor jött volna a másik fele, csak a sokat látott kínai hőlégfúvó ekkor beadta a kucsot, és előbb azt kellett megjavítani. Utána aztán ezzel a módszerrel a másik csavart is sikerült kikapni.

Konklúzió: a jó anyját annak aki ragasztót rak ilyen helyre!!!! (Bár mit csodálkozok, a törött üléslemez is pillanatragasztóval volt "javítva")

2010. március 12., péntek

Haladunk, haladunk....

A héten megtörtént a 251-es átíratása. Kisebb bonyodalmakkal, de a győri okmányirodában is meg tudtam oldani a dolgot. Aztán összeszedtem milyen alkatrészek kellenek a vashoz, és meg is rendeltem Mofakertől a cuccokat. Anyámék ma hívtak, hogy megérkezett a csomag. 34ezer forintnyi apróság... Tehát lehetne szerelni. LEHETNE, mert a motor meg a cuccok Tapolcán vannak, én pedig győrben, és hétvégén is dolgozom, csak kedden jutok haza :(

De ami késik, nem múlik:) Csütörtökig szerelhetek mint a gép, aztán irány vissza győrbe mert pénteken megyünk a srácokkal motorkiállításra!

Addig meg csak ábrándozok... Meg majd megpróbálok láncot felhajtani valahol. RK vagy D.I.D. 428H láncot akarok rá.

Ja meg még nevet sem tudok... Ki hitte volna hogy ilyen nehéz jó nevet találni egy 251-es MZ-nek??? Ötletekkel lehet ám bombázni!

2010. március 2., kedd

A legfurcsább motorvásárlás - a folytatás


Ha valami nehezen kezdődik, az nehezen is ér véget.
Szombaton elhoztuk a vasat. Odaértünk a megbeszélt időre, az emberünk sehol. Hívtam telefonon, nem vette fel. Az anyjával sikerült beszélni, aki közölte hogy a csóka elment motorozni, majd jön. Na kafa... Hát vártunk, negyedóra múlva megjött az ember az új R6-osával. Annyira új volt neki, hogy én, aki gyakorlatilag csak szocmotorokhoz értek, nekem kellett kitalálni hogy miért ég a yamahán a lámpa folyamatosan...
Ilyen zűrök után lerendeztük a papírokat, felcuccoltuk a motort, és elindultunk haza.
Este gyors próbakörök, majd pihi, másnap némi kis szerelések, és bemotoroztam a géppel a városban lévő garázsig (műszaki nélkül) hogy másnap eredetvizsgára vihessem a vasat.
Az eredetvizsgával nem volt gond, de utána vártam 3 órát hogy sorra kerüljek az ocsmányirodában.
A jobb megértés érdekében idézem az elhangzott párbeszédet:
G:- Jó napot kívánok, egy motorkerékpárt szeretnék átíratni.
Ü:- Jó napot, rendben kérném a papírokat! Forgalmi?
G:- Tessék, itt van
Ü:- Adásvételi?
G:- Tessék, itt van
Ü:- Eredetvizsga igazolás?
G:- Tessék, itt van
Ü:- Törzskönyv?
G: nem szól semmit, igen bután, nagy elkerekedett szemekkel nézi az üres törzskönyvtokot...
Ü:- Törzskönyv? Nincs magánál? Nem kapott?
G:(még mindig bután néz, próbál magához térni): Őőő... Hűűűű... Hááát.... Őőőőő... Szóval az van, hogy ott maradt az asztalon sopronban az eladónál mikor megírtuk a szerződést...

Eredmény: holnap megyek vissza sopronba a törzskönyvért. Aztán megpróbálom az átiratást itt a győri ocsmányirodában letudni, ami az eddigi sikerek után gondolom nem fog menni, mert majd a képembe vágják hogy csak a lakóhely szerint illetékes ocsmányirodában lehet... Akkor viszont marad az átírás jövő hétre, hétfőn úgyis megyek pestre, majd onnan elmegyek haza lerendezni a motort is...

Kíváncsi leszek még mi lesz ami nem fog sikerülni ezzel a motorral? Ezek után kapásból az első úton esni fogok vele, vagy nem tudom... :D