2010. június 27., vasárnap

Az első

Némi műszaki problémák miatt le kellett mondanom a szombathelyi tájékozódási versenyről - helyette két alternatíva kínálkozott:
- diszeli veteránmotoros találkozó
- Bakony túra VI az MZ klubbal

Egyértelműen az utóbbit választottam, ami jó döntésnek bizonyult.
A túra Veszprém-Balatonfüred-Tihany-Hegyestű-Szigliget-Szépkilátó-Zalaszántó-Magyarpolány útvonalon haladt, érdekes látnivalókal megfűszerezve. Sajnos az eső néha be-bepróbálkozott, de elrontania nem sikerült a túrát.



43 motor jött össze, ami szvsz elég szép szám, és szerintem mind jól éreztük magunkat.

Niki is jól viselkedett, csak Magyarpolányban karburátort kellett állítanom, remélem így már jó lesz...

2010. június 25., péntek

Niki ha viccel...

Akkor az ütős lesz...
Ma elmentem motorozni egyet Nikivel.
Felöltöztem, motort kitoltam az udvarra, bukó fel, pöccre indult a gép ahogy egy MZ-től el is várható.
Kuplung be, pöcc be egyesbe.
Na és itt jön Nikikétől az első vicc!
Konkrétan a váltó határozott reccsenéssel beugrott egyesbe, a motor kiállt kerékre, ugrott egy métert előre, majd lefulladt.
Hát igen, a jö öreg beragadó kuplung... Most már ezt is tudom, hogy az új lamellákkal hajlamos ilyenre is Niki, tehát ezentúl berúgás előtt át kell taposni behúzott kupunggal.
Oké.
Akkor menjünk motorozni.
Kb tíz kilóméter után furcsa kopogás és rángatás motorféknél... Mi a fene? Hát múlt héten lőttem be a karbit hogy ne csináljon ilyet... Akkor meg mi van? Falsot szív? Megállok, alapjárat 3000.
Na fasza, ez így nem okés, indulás haza. A 71-esről egyből le is fordultam hegymagas felé. Szépen kihúzattam 110-ig 5ben, aztán lekaptam a gázt mert jött egy nagy kanyar. Csak épp semmi nem történt, a motor gyorsult tovább. Miiii vaaaan?
Niki tehát másodszor is viccelődik...
Gyújtást lekaptam, nagy hörgő hang, kanyar után gyújtás vissza, egyből gyorsul... Hmmm, akkor itt fenn akadt a gáz.... Pár agresszív rángatás után visszaugrott, aztán negyed gázon hazamásztam vele.
Aztán a magyar kisipar kezdett velem viccelődni, mert 3 utángyártott gázbowdenből 1 se legyen jó? Ez már abszurd...

2010. június 11., péntek

Nicky

Elkészült végre az ETZ-m!
A rendetlenkedő kuplung új ferodolos és acéllamellákat kapott (a régiek üvegesre voltak égve illetve kilágyultak). Be lett lőve a belső menesztő axiális játéka 0,07mm körüli értékre, úgyhogy most minden frankó lett!
Az eredmény: az üresjárati kerregés eltűnt, a csúszás megszűnt. Eddig csak maximum harmad gázzal és maximum 4000ig forgatva tudtam közlekedni a csúszás miatt, ez végre rendeződött már.
Egyúttal végre nevet is kapott a gépsárkány, mostantól a Nicky névre fog hallgatni.

2010. május 31., hétfő

Lássunk végre tisztán!


Szinte minden eddigi motoromnál variáltam valamit a világítás jobbá tétele érdekében: a TS125-be és a Jawa 250-be is halogénlámpa került, akkor az új üdvöske, a 251-es ETZ miért maradt volna ki?
Megvételkor sima Tungsram 60/55-ös H4 égő volt benne, ezt kapásból cseréltem Philips All weather 60/55 H4-re. Jobbnak jobb lett, de ha javítok valamin, akkor ugye kicsire nem adok: tegnap beszereltem az ebayről érkezett 100/90W XenonBright H4 izzót!


Ha már nekiálltam, akkor egyúttal a világításkapcsolót is lereléztem (a gyújtáselektronika mögött látható),


és elektronikus feszültségszabályzót is beraktam a régi egyoszlopos szabályozó helyett.


Emellett a hétvégébe még egy kis felnipolírozás és centírozás is belefért :)
Szépen sorjában:
Az ebayes cucc nem rendes EU szabvány volt, hanem baloldali közlekedés szerinti. hát fuck... De egy menedzsernek ez nem akadály! csavarhúzóval felhajtottam a peremezését az égőnek, elforgattam 15°-ban, majd újra leperemeztem. Gond megoldva.
A gyári műanyag foglalatot kicseréltem bakelitre, két db Wartburgból származó relét beépítettem az akkumulátor mellé, behúztam a vezetékeket és kész.
Ha már úgyis szét volt kapva a gép egyúttal kapott elektronikus feszszabot is, mivel műszerfalra való feszmérőm most nem volt itthon, így a jobb töltést adó Lada szabályzó helyett egy Skodából származó példányt szereltem be.
Eredmény: nincs már túltöltés, 2000től megfelelő, 13.2 v körüli töltésem van. A világítás is tesztelve lett, nagyon jól látni vele. Sokkal erősebb, fehérebb fénye van, kikapcsolva pedig jól mutat az izzó kék üvege a lámpában, az egész kék tőle...


Mivel időm is volt még, egy mosogatógép hőszigeteléséből, két nagy alátétből és egy csavarból készítettem homemade polírozókorongot egy konzervdoboz segítségével :D (menedzser vagyok, megoldom a gondokat...:P)
A múltkori kipufogóégetéskor kékre színeződött kipufogót egy árnyalattal világosabbra fényesítettem, meg a felniket is kipolíroztam. A kipufogón hagytam egy kis kékes árnyalatot, nekem így jobban tetszik :P
Tehát minden szép, minden jó, már csak a kuplungot kellene megcsinálni, és menni MOTOROZNI!!!!

2010. május 23., vasárnap

Farokhosszabbító - farok nélkül

Ismét motort vásárolunk. Na most szerencsére nem nekem, hanem Smile kollégának. Mivel a kolléga úr jobban bízik a kínai csodában, mint a német technikában, ezért MZ helyett egy Keeway Exceed 200-as lett az áldozat. A korábban nézett móri és paksi gépek után most Beleznára mentünk motort nézni. Ez állapotát és árát tekintve is megfelelt, úgyhogy elhoztuk. Smile mester jött a Skodával, én meg hoztam a gépet, mivel jogsija még nincs neki :D



Szubjektív véleményem a motorról? Állapota megfelelő, kb azt a színvonalat hozza amit vártam. A vas kicsit át van alakítva, supermoto gép lett az egykori kis endúróból, méghozzá DRZ-400 kerekekkel. Ez 140es, illetve 120-as gumikat jelent, ami egy ilyen kis gépen elég komolyan néz ki. A kipufogója szerintem meg van berhelve, mert eszméletlen hangos, szintét komolyabb benyomást kelt. Tehát a hosszabbító megvan, de hol a farok?! A kis 200-as négyütemű (egykor Honda XL200-ban ketyegő) blokkocska a 10KW-jával kb egy 125ös MZ-hez hasonló mozgékonyságot ad a gépnek. Persze amire kell, arra tökéletes, hiszen tanulómotor lesz majd kollégának.

Az SM átalakításnak köszönhetően kimondottan dögösen néz ki, és a megpiszkált kidörrentőnek hála még a hangja is jó. Pár jó seggű pipit talán el lehet vele varázsolni... :)

Az átalakítás árnyoldala, hogy a kisebb kerék miatt eléggé lent van az eleje, kisebb lett a villaszög, emiatt elég idegesen reagál a legkisebb kormánymozdulatra is. A böszmenagy gumik miatt kissé bizonytalanul fordul, de a gumicsere ezen majd segíteni fog. A motor egyenesfutása viszont jó maradt, a feszes futómű pontos visszajelzéseket ad. A fékek viszonylag gyengék, a hátsó ami talán használható, de egy piros lámpán át is mentem mert nem tudtam megállni...

Kisebb melók persze majd lesznek vele, lánckerék, fékcsövek, akksitartó, bowdenek cserére szorulnak, pár dolgot festeni is kell, műszakira új gumik kellenek majd, és a repedezett műanyagokkal is kezdeni kellene valamit... De legalább a kolléga is megtanul picit szerelni, jól jön majd egyszer az a kis tapasztalat valamikor :D

2010. május 15., szombat

Veteránbörze Siófok

Május 1., a már szokásos veteránbörzén voltam Siófokon. Odaúton hozzácsapódtam pár MZ-shez akik szintén oda tartottak, csak aztán rossz helyen fordultak le előlem. Én nem mentem utánuk, hanem mentem tovább a börze felé. Egész addig szép és jó volt minden, mígnem 50 méterre a börze helyszínétől véletlen fel nem mentem az autópályára. Na bumm, plusz 25km-t kellett mennem...
Miután ismét odakeveredtem a börze helyszínére már nem tévedtem el, csak egy motoros kollegát láttam belefúródva egy Audi hátuljába, negyed órával korábban még nem voltak ott... de sajnos ez egy ilyen játék... a srácnak láthatóan nem lett nagy baja, az idomok darabjait szedegette össze az útról...
A börze egyébként látványos volt, csak épp nem vettem semmit, rohadt drága volt minden. ETZ féktárcsa hatezerért, vagy feszszabályzó 4ezerért? Minden kb a normál ár 2-3 szorosáért... Vicces...
De azért pár érdekességet láttam, fényképeztem is:
 

 

 

 

Augusztus 20.-án ismét megyek!
Posted by Picasa

2010. április 29., csütörtök

Kényszer nagy úr...


Sajnos anyagi és raktározási gondok miatt meg kellett válnom szeretett kis 125-ös TS MZ-mtől. Három motort nem tudok fenntartani (válsaág van vagy mifene), és helyem sem volt ennyi gépnek.
Amint pedzegetni kezdtem, hogy LEHET el kellene adnom, szaktárs kapott a lehetőségen és lecsapott rá.
Azért utolsó útjára még elkísértem a kicsikét, és a 30.000-dik kilómétert is én raktam bele :)

Kollega, ajánlom, hogy vigyázz rá!!! :)